S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Kliknutím na tlačítko "OK" souhlasíte s použitím preferenčních, statistických i marketingových cookies pro nás i naše partnery. Funkční cookies jsou v rámci zachování funkčnosti webu používány po celou dobu procházení webem. Podrobné informace a nastavení ke cookies najdete zde.
Ok

Kontakty

tel: 704706716
info(a)papermanie.cz

Novinky

arr3Dnes spuštěn nový eshop15.01.2023 - Dnes spoušíme avízovaný nový Papermanie shop, který je náhradou za zrušený shop, který...

Anketa

Jak se vám nový PM shop líbí?

Rád / ráda se sem vrátím 51% Nic mi to neříká 7% Ještě něco chybí 13% Nelíbí se mi 29%

Reklamační řád

V případě, že u zboží zakoupeného v eshopu Papermanie.cz zjistíte vadu, která není vyloučena v záručních podmínkách našeho eshopu, či v těchto reklamačních podmínkách, zašlete nám emailovou zprávu s popisem vady a vašimi osobními údaji (viz. níže), které jsou nezbytné pro vyřízení reklamace.
Vše ohledně reklamace a vrácení zboží zasílejte na korenspondenční adresu nebo na emailovou adresu našeho eshopu (viz. níže bod 2.1.).

My vás budeme co nejdříve kontaktovat odpovědním emailem a poskytneme vám informace, aby byla vaše reklamace v co možná nejkratším čase vyřízena k Vaší spokojenosti. 

REKLAMAČNÍ ŘÁD

pro prodej zboží v eshopu www.papermanie.cz

ÚVODNÍ USTANOVENÍ

Práva kupujícího z vadného plnění (dále jen “reklamace“) musí být vždy uplatněna v souladu s tímto reklamačním řádem. Záležitosti tímto reklamační řádem neupravené se řídí právním řádem České republiky. Prodávající seznámí kupujícího s tímto reklamačním řádem vhodným způsobem a na žádost kupujícího mu jej předá v textové podobě. Tento reklamační řád je v souladu se zákonem č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník a zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele ve znění ke dni 21.6. 2016.

1. PRODÁVAJÍCÍ NEODPOVÍDÁ ZA VADY V TĚCHTO PŘÍPADECH:

  • je-li vada na věci v době převzetí a pro takovou vadu je sjednána sleva z kupní ceny,
  • jde-li o zboží použité a vada odpovídá míře používání nebo opotřebení, které mělo zboží při převzetí kupujícím,
  • vada vznikla na věci opotřebením způsobeným obvyklým užíváním, nebo vyplývá-li to z povahy věci (např. uplynutím životnosti),
  • vada je způsobena kupujícím a vznikla nesprávným užíváním, skladováním, nesprávnou údržbou, zásahem kupujícího či mechanickým poškozením,
  • vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího. 

V PŘÍPADĚ PAPÍROVÝCH VYSTŘIHOVÁNEK, NELZE REKLAMACI DÁLE UPLATNIT NA:

  • kvalitu (jakost) papíru (např. zažloutnutí, zašednutí, méně kvalitní struktura), na sílu papíru (v průběhu doby vydávání, byly vystřihovánky vydány na různě silných papírech - např. různé ročníky ABC) a na horší kvalitu tisku u dobových vystřihovánek nebo vystřihovánek z dobových periodik, či jejich oficiálních reprintů (např. nestejné barevné podání jednotlivých stránek či horší kvalita kontur a barev tisku),
  • mírné (neostré) ohyby rohů a ploch stránek vystřihovánek,
  • rezavé skvrny v místě původního sešití stránek kovovými sponami, které nezasahují do natištěných dílů vystřihovánky,
  • nepřesnosti aj. případné chyby autora vystřihovánky, 
  • na vady a nedostatky, které jsou v nabídce obchodu u vystaveného zboží-vystřihovánek uvedeny a kupující o nich předem ví.

Tyto důvody vyplývají z antikvariátového/bazarového charakteru nabízeného zboží.

2. Uplatnění reklamace

  • Kupující má právo uplatnit reklamaci u prodávajícího, na korenspondenční adresu prodejce: Jiří Velocha, Štětovice 106, 79812 Vrbátky, nebo na emailovou adresu info@papermanie.cz
  • Kupující je povinen prokázat, že mu náleží právo uplatnit reklamaci, zejména doložit datum koupě, číslo objednávky a to např. zasláním kopie prodejního dokladu, či potvrzení o povinnostech prodávajícího z vadného plnění tj. záručního listu, popř. jiným věrohodným způsobem. Kupující není oprávněn uplatnit reklamaci na vadu, která byla vytýkána již v minulosti, pokud na ni byla poskytnuta přiměřená sleva z kupní ceny.
  • Pokud by uplatnění práva z vad mělo spotřebiteli činit značné obtíže, zejména proto, že věc není možné dopravit do místa uplatnění reklamace běžným způsobem, či se jedná o zboží, které je zamontované či součástí nemovitosti, posoudí prodávající vadu po dohodě s kupujícím buď na místě, nebo jiným způsobem. Kupující je v takovém případě povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost. 
  • Kupující bere na vědomí, že zásilka s reklamovaným zbožím musí být řádně zabalena tak, aby nedošlo přepravou k jinému případnému poškození a zboží musí být vráceno v kompletním a původním stavu. Dopravce neručí za nedostatečně zabalené zásilky a prodejce neuzná záruku u zboží poškozeného při přepravě i když se závada projevila před jeho odesláním. Zárověň bere na vědomí, že zboží určené k reklamaci, zaslané prodejci „na Dobírku“, nebude prodávajícím převzato. 

3. Lhůta pro uplatnění práv

  • Kupující může svá práva z vadného plnění uplatnit ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží, v případě užití pro firemní účely 12 měsíců. U použitého zboží lze lhůtu pro uplatnění práv z vadného plnění zkrátit, takové zkrácení lhůty vyznačí prodávající v potvrzení o povinnostech z vadného plnění nebo na prodejním dokladu. Po uplynutí lhůty nelze právo z vad u prodávajícího uplatnit, ledaže se smluvní strany dohodnou jinak nebo prodávající či výrobce poskytne zvláštní záruku za jakost nad rámec jeho zákonných povinností.
  • Kupující svá práva z vadného plnění uplatní bez zbytečného odkladu poté, co zjistí, že na zboží je vada. Prodávající neodpovídá za zvětšení rozsahu poškození, pokud kupující zboží užívá, ačkoliv o vadě ví. Uplatní-li kupující vůči prodávajícímu vadu oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění po dobu, po kterou je zboží v opravě a kupující je nemůže užívat.
  • Kupující bere na vědomí, že v případě výměny zboží v rámci vyřízení reklamace neběží nová lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění. Lhůta skončí 24 měsíců od převzetí po koupi reklamovaného zboží.
  • Lhůtu k uplatnění práv z vad nelze považovat za stanovení životnosti zboží, ta se liší s ohledem na vlastnosti výrobku, jeho údržbu a správnost a intenzitu užívání nebo dohodou mezi kupujícím a prodávajícím. 

4. Vyřízení reklamace

  • Prodávající je povinen o přijetí reklamace informovat kupujícího bez zbytečného odkladu formou emailového potvrzení, prostřednictvím kterého oznámí kupujícímu instrukce jak dále postupovat při zasílání vadného zboží prodávajícímu. Toto potvrzení současně slouží i jako potvrzení reklamace zboží, ve kterém uvede datum uplatnění reklamace, charakteristiku vytýkané vady, kupujícím požadovaný způsob vyřízení reklamace a způsob jakým bude kupující informován o jejím vyřízení. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Připadne-li poslední den lhůty na sobotu, neděli nebo svátek, je posledním dnem lhůty pracovní den nejblíže následující. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Způsob vyřízení reklamace a dobu jejího trvání je prodávající povinen kupujícímu písemně potvrdit. Kupující není oprávněn bez souhlasu prodávajícího měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení není možno vůbec nebo včas uskutečnit.
  • Kupující je povinen převzít si reklamované zboží do 10 dnů ode dne, kdy měla být reklamace nejpozději vyřízena, po této době je prodávající oprávněn účtovat si přiměřené skladné či zboží svépomocně prodat na účet kupujícího. O tomto postupu musí prodávající kupujícího předem upozornit a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží. 

5. Jakost při převzetí

Prodávající prohlašuje, že zboží předává kupujícímu v souladu s ustanovením § 2161 občanského zákoníku, tedy:

  • zboží má vlastnosti, které si kupující s prodávajícím ujednali, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné zboží se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá, zboží je věc v odpovídajícím množství, rozsahu, míře nebo hmotnosti a zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
  • V případě, že zboží při převzetí kupujícím neodpovídá výše uvedeným požadavkům, má kupující právo na dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze věci nepřiměřené. Pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny v plné výši. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
  • Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu, může požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že prodávající nesjedná nápravu v přiměřené době nebo že by sjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. 

6. Odpovědnost prodávajícího za vadu, která je podstatným a nepodstatným porušením smlouvy

  • Odpovědnost prodávajícího za vady, které jsou podstatným nebo nepodstatným porušením smlouvy, se použije na vady zboží vzniklé v době 12 měsíců od převzetí, v případě užití pro firemní účely 6 měsíců, a to pro vady, u kterých se neuplatní odpovědnost za jakost při převzetí podle čl. 5. Vada je považována za podstatné porušení smlouvy v případě, kdy by kupující smlouvu neuzavřel v případě, že by vadu při uzavírání smlouvy předvídal, v ostatních případech se jedná o vadu, která není podstatným porušením smlouvy.
  • Je-li vada podstatným porušením smlouvy, má kupující dle své volby právo na dodání nové věci, opravu, přiměřenou slevu nebo na odstoupení od smlouvy (s právem na vrácení kupní ceny v plné výši). Je-li vada nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady nebo přiměřenou slevu.
  • Právo na dodání nové bezvadné věci, výměnu části, slevu z ceny nebo odstoupení od smlouvy má kupující bez ohledu na charakter vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. 

7. Náklady reklamace a řešení sporů

  • Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním svého práva.
  • V případě, že prodávající reklamaci zamítne jako neoprávněnou, může se kupující, nebo po dohodě s prodávajícím obě strany, obrátit na soudního znalce z oboru a vyžádat si zpracování nezávislého odborného posouzení vady.
  • Nedojde-li k dohodě mezi kupujícím a prodávajícím, může se kupující obracet na příslušný soud.
  • K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://www.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
  • Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: https://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line). 

8. Smluvní záruka za jakost

Poskytl-li prodávající, nad rámec svých zákonných povinností, záruku za jakost, její uplatnění se řídí tímto reklamačním řádem, pokud potvrzení o povinnostech prodávajícího z vadného plnění (záruční list) nebo smlouva nestanoví něco jiného.

Tento reklamační řád je účinný od 15.01.2023

YzEzZjE